Skip to main content

Ik heb sinds een paar maanden last van het feit dat mijn T-56 modem door een foutive update in een bootloop terechtgekomen is. Na zelf het een en ander geprobeerd te hebben betwijfel dat ik dit makkelijk kan oplossen. Ik gebruik nu een vervangend modem maar deze behaalt niet de volledige snelheid waarvoor ik betaal. Zou ik een vervangend modem kunnen ontvangen?

Erg vervelend dat probleem, heb je geprobeerd je modem uit en aan te zetten?

Vervelend om te horen dat je T-56 modem in een bootloop is geraakt na een foutieve update. Goed dat je al een tijdelijk alternatief hebt kunnen regelen, al is het natuurlijk frustrerend dat je daarmee niet de snelheid haalt waarvoor je betaalt. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt en dit is hoe ik het heb aangepakt:

1. Neem contact op met de klantenservice van Emailmonkey (of je provider)

Geef hierbij de volgende informatie mee:

• Het type modem (T-56)

• De aard van het probleem (bootloop na update)

• Dat je al een vervangend modem gebruikt, maar daarmee niet de afgesproken snelheid behaalt

• Je klantnummer en eventueel de foutcodes of lampjes die het modem laat zien

2. Vraag expliciet om een vervangend modem

Omdat het probleem is ontstaan na een software-update, is er een goede kans dat zij het onder garantie of coulance voor je oplossen. Vermeld dat je al verschillende oplossingen hebt geprobeerd, maar zonder succes.

3. Laat je snelheid meten

Vraag of ze een lijnmeting kunnen uitvoeren op jouw aansluiting. Zo kunnen zij ook bevestigen dat je vervangende modem inderdaad niet de juiste snelheid haalt. Dit helpt om je verzoek voor een nieuw modem te onderbouwen.

4. Overweeg tijdelijke compensatie

Als je al langere tijd niet de volledige snelheid hebt kunnen gebruiken, kun je eventueel vragen of er een vorm van compensatie mogelijk is voor de periode dat je minder bandbreedte hebt gehad.

Hopelijk lukt het op deze manier om een vervangend modem te krijgen dat wel de juiste snelheid ondersteunt. Laat vooral even weten hoe het afloopt – wellicht helpt jouw ervaring ook weer anderen!

Succes!

Reply