Update voor bedrijfsinvesteerders: Q4 2019
Hey Team,
Het is een geweldig, maar intens winterseizoen geweest. Veel dingen gaan goed, maar er zijn ook enkele uitdagingen waar we aan werken.
TL;DR
π Omzet is met 22% gestegen π₯π₯π₯
π We schalen het belangrijke productinitiatief Apollo op
π We hebben eindelijk een grote samenwerking met Microsoft gesloten π₯π₯π₯
π Topaanneming β We hebben Joe Bloggs binnengehaald als onze nieuwe VP All The Things
π Mrs. Customer Success heeft een grote mijlpaal bereikt β welkom Baby Customer Success! π
Belangrijke statistieken:
We blijven een enorme groei zien in alle belangrijke statistieken. Van september tot november groeide de omzet met meer dan 5% per maand. Van augustus tot november groeiden we met 17%. We zitten op schema voor een zeer sterke decembermaand.
π We hebben deze kwartaal een grote les geleerd over ons prijsmodel, en tegen februari zitten we op een $2M run rate. Ik ben voorzichtig enthousiast!
π Tot nu toe hebben we onze omzet verdubbeld en ik verwacht dat we tegen het einde van het jaar op 2,5x zitten.
π Een groot project waar we nu op schalen is onze Super Coole Nieuwe Widget. We hebben nu 25+ bedrijven die dit hebben gekocht, waaronder Microsoft, Salesforce.com en Samsung in de afgelopen week. We hebben meer leads dan we aankunnen, dus als je bedrijven kent die een goede match zijn, laat het me weten!
Financiering β Serie A:
We zijn actief aan het fondsenwerven. Dit is een agressieve zet, maar mijn doel is om tegen maart iets rond te krijgen. Vorige week was ik in Boston voor enkele "sneak peek"-gesprekken met bekenden, en die gingen erg goed.
π De pitchdeck is nog in ontwikkeling, maar je kunt hem hier bekijken.
Belangrijkste inzichten sinds de laatste update:
β Contractverlengingen: We hebben nu een aanzienlijk aantal klanten die hun contractmijlpaal bereiken. Onze totale verlengingsgraad is 72%, maar als we minstens twee F2F EBRβs (face-to-face Executive Business Reviews) doen, stijgt dit naar 87%!
β Snellere adoptie van functies: Vorig jaar duurde het 2 maanden voordat gebruikers nieuwe functies volledig adopteerden. Nu doen we dit in 5 weken en we werken eraan om dit nog verder te verbeteren.
β NPS: Onze Net Promoter Score is +30. Dit is geweldig, maar ik geloof dat we nog maar aan de oppervlakte krabben van hoe krachtig onze community kan zijn.
Team:
De enorme groei die we dit jaar hebben gezien, is direct te danken aan de 3 grote aanwervingen aan het begin van het jaar voor Product, Sales en Marketing. Dit heeft ons team naar een hoger niveau getild en dat zie je terug in onze prestaties.
π₯ Iedereen is enthousiast en voelt de momentum. Maar we zitten aan onze limiet, en hoewel het geweldig is om te zien hoe iedereen zich inspant, maak ik me zorgen dat vermoeidheid uiteindelijk zal toeslaan.
Waar ik me goed over voel:
π De grafiek links laat de enorme stijging in beoordelingen zien
π De grafiek rechts laat zien hoe supporttickets afnemen terwijl de omzet groeit
Alles wat we de afgelopen anderhalf jaar hebben opgebouwd, werpt zijn vruchten af. We hebben een solide basis gelegd om te groeien en een geweldige ervaring te bieden.
Waar ik me zorgen over maak:
π° Voor onze Sales-, Marketing- en Productrollen heb ik geΓ―nvesteerd in directors in plaats van junioren die we later konden opleiden.
π° We hebben veel uitgegeven aan digitale marketing, maar we hebben de ROI nog niet geoptimaliseerd.
π° Onze burn rate is hoog, en zonder financiering zitten we zonder geld in september.
Wat nu?
β Ronde afronden en geld op de rekening krijgen.
β December sterk afsluiten. We zitten op schema, maar Competitor XYZβs rebranding staat op de planning, dus het wordt geen makkie.
β Voorbereiden op EXPO 2020 β een enorme groeikans.
Wat ik nodig heb:
π Bekijk de lijst van investeerders die we benaderen.
π Laat me weten als je mensen kent waarmee we moeten praten of als je een relatie hebt met iemand op de lijst.
π Dank aan Y Combinator en SaaStr voor de introducties en feedback op de deck.
π Dank aan Sequoia en Point Nine voor het laten oefenen van de pitch.
π Dank aan jullie allemaal voor de steun!
Ik beantwoord graag eventuele vragen.
Bedankt!
Mr. CEO, TechLeaders